14 березня проведено тренінг “Діяльність агенцій із забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС”. Під час тренінгу було розглянуто діяльність органів зовнішнього забезпечення якості на рівні ЄС/ЄВПО (Європейська асоціація забезпечення якості  (ENQA), Європейський реєстр агентств із забезпечення якості (EQAR)); органів зовнішнього забезпечення якості на рівні держав-членів ЄС (Національні агентства із забезпечення якості, Агентства із зовнішнього забезпечення якості); органів внутрішнього забезпечення якості на рівні ЗВО (системи забезпечення якості (QAS), системи управління якістю (QMS)).

 

28 лютого проведено тренінг “Етичний кодекс експерта у галузі освіти”.  Тренер звернув увагу аспірантів на те, що експерти у своїй діяльності повинні керуватися як загальними принципами (принципи: компетентності; неупередженості; попередження незаконних дій представників освітньої установи; конфіденційності), так і загальними правилами етичного кодексу (правила: взаємоповаги експерта та представників освітньої установи; співпраці експерта та представників освітньої установи; дистанції в професійному спілкуванні; обґрунтованості результатів експертизи; адекватності методів експертизи; науковості результатів експертизи).

21 лютого проведено тренінг «Методологія порівняльних досліджень. Параметри експертизи освітніх систем, явищ, процесів». Тренінг проведено з метою формування методологічної культури аспірантів щодо здійснення порівняльного дослідження та забезпечення поглибленої теоретичної та технологічної підготовки  аспірантів до написання дисертаційних робіт з урахуванням сучасних вимог до рівня і якості наукових досліджень.

14 лютого проведено тренінг “Експертиза інновацій для забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС”. Тренінг було спрямовано на формування у аспірантів таких умінь: розробляти інноваційний освітній проект; здійснювати експертизу інноваційного освітнього проекту; здійснювати експертизу інноваційної діяльності  закладу освіти.

Аспірантам було запропоновано розглянути та проаналізувати експертизу інновацій у різних країнах ЄС.

19 грудня проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Федеративної Республіки Німеччини” у рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне».

?? Під час лекції було розглянуто наступні питання:
– Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти в Німеччині.
– Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Німеччині.
– Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Німеччині.
– Діяльність агенцій із забезпечення якості в Німеччині.
– Управління якістю вищої освіти в Німеччині.

?? Семінар було присвячено розгляду діяльності агенцій із забезпечення якості вищої освіти у Німеччині:
1. Інститут забезпечення якості, акредитації, сертифікації (Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute).
2. Акредитаційне агентство з вивчення програм в галузі охорони здоров’я та соціальних наук (Accreditation Agency for Study Programmes in Health and Social Sciences).
3. Агентство із забезпечення якості за допомогою акредитації навчальних програм (Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programmes).
4. Агентство федеральної землі Баден-Вюртемберг з оцінювання (Evaluation Agency of Baden-Württemberg).
5. Фонд міжнародного ділового адміністрування акредитації (Foundation for International Business Administration Accreditation).
6. Німецька рада з акредитації (German Accreditation Council).
7. Центральне агентство з оцінки та акредитації (Central Agency for Evaluation and Accreditation).

12 грудня проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Республіки Болгарія” у рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне».

?? Під час лекції було розглянуто наступні питання:
– Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти в Болгарії.
– Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Болгарії.
– Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Болгарії.
– Діяльність агенцій із забезпечення якості в Болгарії.
– Управління якістю вищої освіти в Болгарії.

?? Семінар було присвячено розгляду діяльності Національного агентства з оцінки та акредитації (The National Evaluation and Accreditation Agency).
Аспірантам було запропоновано визначити особливості забезпечення якості вищої освіти у Болгарії та Естонії, а також зробити порівняльний аналіз.

5 грудня проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Італійської Республіки” у рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне».

Під час лекції було розглянуто наступні питання:
– Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти в Італії.
– Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Італії.
– Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Італії.
– Діяльність агенцій із забезпечення якості в Італії.
– Управління якістю вищої освіти в Італії.

?? Семінар було присвячено розгляду діяльності Національного агентства з оцінки університетів
та науково-дослідних інститутів Італії (Agenzia nazionale di valutazione del sistema universitario e della ricerca).
Алессандро Тассо, що виконує програму академічної мобільності Еразмус+ в Університеті Грінченка за напрямом “Італійська філологія”, долучився до модерації семінару та представив сучасні підходи та інновації оцінки якості вищої освіти в Італії.

28 листопада проведено  заняття у рамках Модулю, що стосувалися проблем забезпечення якості вищої освіти у Французькій Республіці.

Серед розглянутих питань:

  • Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти у Франції.
  • Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у Франції.
  • Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти у Франції.
  • Діяльність агенцій із забезпечення якості у Франції.
  • Управління якістю вищої освіти у Франції.

Під час занять було акцентовано увагу на місію Агентства з оцінки вищої освіти та досліджень, історію його становлення та розвитку.

Також було проведено дебати: “Автономність університету: шлях до забезпечення якості чи свавілля?”

21 листопада проведено заняття у рамках Модулю, що стовувалися проблем забезпечення якості вищої освіти у Республіці Естонії.

14 листопада проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Австрійської Республіки”.

Під час лекції було розглянуто наступні питання:

  • Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти в Австрії.
  • Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Австрії.
  • Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Австрії.
  • Діяльність агенцій із забезпечення якості в Австрії.
  • Управління якістю вищої освіти в Австрії.

Семінар було присвячено розгляду діяльності агенцій із забезпечення якості вищої освіти в Австрії. Аспірантам було запропоновано проаналізувати процедуру акредитації в Австрії, а також діяльність Агентства із забезпечення якості і акредитації (Agency For Quality Assurance and Accreditation) (мета, обов’язки, склад та діяльність експертів, міжнародна діяльність).

Також для аспірантів виступила запрошена гостя – кандидат педагогічних наук Пономаренко Наталія Григорівна, яка досліджує проблему професійної підготовки експертів у галузі освіти в німецькомовних країнах Європейського Союзу.

7 листопада проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Королівства Данія”. Під час лекції було розглянуто наступні питання:
нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти; процедура зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості вищої освіти; управління якістю вищої освіти.

Семінар на тему: “Діяльність агенцій із забезпечення якості вищої освіти у Данії” викликав жвавий інтерес у аспірантів, яким було запропоновано розробити етичний кодекс діяльності експерта у галузі освіти.

31 жовтня відбулися заняття у рамках Модулю. Гостьову лекцію прочитала Вуокко Кохтамекі, доктор наук, доцент (Група досліджень вищої освіти, Факультет менеджменту Університету Тампере, Фінляндська Республіка), яка завітала у Київський університет імені Бориса Грінченка у рамках Програми Еразмус+ з академічної і наукової мобільності. В. Кохтамекі презентувала результати власного дослідження щодо сучасного розвитку системи вищої освіти Фінляндської Республіки. Під час виступу було розглянуто особливості реформування вищої освіти Фінляндії, зокрема зміни в організації освітньої діяльності університетів, нормативно-правовому та фінансовому забезпеченні університетської освіти. Значну увагу дослідниця приділила визначенню переваг і недоліків надання автономії університетів Фінляндії, а також проблемі забезпечення якості вищої освіти у Фінляндії.

Семінар на тему: “Діяльність агенцій із забезпечення якості вищої освіти у Фінляндії” провела проф. Сисоєва С.О.

24 жовтня проведено лекцію на тему: “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Грецької Республіки”, у рамках якої розглянуто наступні питання:
нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти; процедура зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості вищої освіти; управління якістю вищої освіти. Під час семінару було акцентовано увагу на етичній політиці Агентства із забезпечення якості і акредитації Греції.

17 жовтня проведено лекцію на тему:  “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Республіки Хорватія” та семінар “Діяльність агенцій із забезпечення якості вищої освіти в Хорватії”. Зокрема, було розглянуто наступні питання:

  • Нормативно-правові засади забезпечення якості вищої освіти у Хорватії.
  • Процедура внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у Хорватії.
  • Процедура зовнішнього забезпечення якості вищої освіти у Хорватії.
  • Діяльність агенцій із забезпечення якості у Хорватії.
  • Управління якістю вищої освіти у Хорватії.

10 жовтня проведено лекцію на тему:  “Забезпечення якості вищої освіти: досвід Королівства Бельгія” та семінар “Діяльність агенцій із забезпечення якості вищої освіти в Бельгії”. Зокрема, було розглянуто наступні питання:

  1. Агентство із забезпечення якості вищої освіти (Agency for Quality Assurance in Higher Education) (мета, обов’язки, склад та діяльність експертів, міжнародна діяльність).
  2. Відділ забезпечення якості Фламандської ради університетів та університетських коледжів (Flemish Council of Universities and University Colleges – Quality Assurance Unit) (мета, обов’язки, склад та діяльність експертів, міжнародна діяльність).
  3. Етична політика Агентства із забезпечення якості вищої освіти (Agency for Quality Assurance in Higher Education) (принципи, правила, рекомендації діяльності).

3 жовтня проведено лекцію на тему: “Лідерство і функціонування освітніх систем для забезпечення якості вищої освіти”, зокрема, розглянуто наступні питання: роль університету у розвитку лідерського потенціалу суспільства; системи освіти європейських країн (на прикладі Великої Британії, Франції, Німеччини, Швеції); освітня політика Європейського Союзу.

Також аспірантам було представлено діяльність міжнародних організацій у галузі проведення компаративістських досліджень у сфері освіти.

Аспірантам, які відвідували заняття Модулю минулого навчального року вручено сертифікати.

04 квітня відбувся тренінг «Експертиза навчальних програм» у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+).

Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук, доцент Козак Людмила Василівна.

Тренінг сприяв формуванню вмінь аспірантів проводити експертизу навчальних програм, здійснювати статистичний аналіз отриманих результатів, складати звіт за результатами проведеної експертизи.

26 березня відбувся тренінг «Індикатори якості у країнах ЄС» у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+).

Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук, доцент Козак Людмила Василівна.

Тренінг дозволив активізувати здобуті знання аспірантів щодо індикаторів якості освіти у країнах ЄС; сформувати вміння здійснювати відбір та класифікацію індикаторів якості освіти за визначеними критеріями.

22 березня відбувся тренінг «Діяльність експерта з акредитації» у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+).

Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук, доцент Козак Людмила Василівна.

Учасниками тренінгу було розглянуто нормативно-правову базу з питань акредитації в Україні, порядок формування акредитаційної справи; проаналізовано експертні висновки акредитаційної експертизи різних напрямів підготовки та спеціальностей; зроблено порівняльну таблицю про дотримання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності.

19 березня відбувся тренінг «Процедура акредитації: досвід ЄС» у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+).

Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук Козак Людмила Василівна.
Учасники тренінгу отримали знання процедури акредитації в системі вищої освіти країн Європейського Союзу, вміння здійснювати пошук ресурсів, складати спільний план дій, застосовувати критерії, методи і механізми акредитації для визначення оцінки якості освітніх програм та рівня діяльності закладу вищої освіти в цілому.

12 березня відбувся  тренінг «Методи та технології експертного супроводу забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС» у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+).

Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук Козак Людмила Василівна.
Метою тренінгу було:
• оволодіння методами і технологіями експертного супроводу забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС;
• уміння застосовувати методи експертизи для оцінки внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
• уміння презентувати підсумки дослідницької роботи у вигляді експертних висновків і рекомендацій;
• засвоєння навичок дискусії та співпраці в команді;
• мотивація до якісних змін у сфері вищої освіти.

28 лютого у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+), відбувся тренінг «Критерії і показники ефективності діяльності експерта з якості освіти у країнах ЄС»
Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук Козак Людмила Василівна.
Учасники тренінгу отримали:
• знання особливостей експертної діяльності; критеріїв і показників ефективності діяльності експерта з якості освіти у країнах ЄС;
• уміння оцінювати діяльність експертів у сфері вищої освіти;
• дієві інструменти побудови дискусії та навички роботи в команді;

Під час тренінгу учасники створили індивідуальні та колективний портрет ідеального експерта – проранжувавши 20 характеристик і визначивши ті, які, найбільш важливі, для здійснення експертної діяльності. Критерієм для оцінки якостей і здібностей є їх значення для експертної діяльності.

13 лютого у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено тренінг «Рекомендації щодо забезпечення якості вищої освіти: досвід ЄС»
Модератором тренінгу виступила доктор педагогічних наук Козак Людмила Василівна.

Учасники отримали:
– структуровані знання європейських стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості вищої освіти;
– дієві інструменти забезпечення якості;
– уміння розробляти власні рекомендації щодо забезпечення якості вищої освіти в Україні;
– неформальне спілкування, уроки співпраці в команді.

13 грудня у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено семінарське заняття та лекцію, а також ділову гру-проект “Експертиза забезпечення якості вищої освіти.”

Модератором ділової гри виступила Ірина Володимирівна Соколова, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та освіти Маріупольського державного університету, Академік Української Академії Акмеологічних наук, Член Наукової ради МОН України.

Ділова гра-проект проходила за декількома етапами:

  1. Підготовчий: установча сесія.
  2. Виконання: робоча фаза. Активні комунікаційні практики.
  3. Презентації результатів.
  4. Рефлексії.

Аспіранти успішно презентували виконані проекти, зокрема:

Група 1. Громадський аудит веб-сайтів ВНЗВідповідність «Стандартів та рекомендації  щодо внутрішнього забезпечення якості» (ESG 2015)”

Результат:  дескриптори якості публічної інформації;  порівняльна таблиця, узагальнена інформація щодо результатів проведеного аудиту; мультимедійна презентація.

Група 2. Експертиза профілів освітніх програм для другого ступеню вищої освіти

Результат: узагальнююча і порівняльна таблиці результатів експертизи; розроблені дескриптори; аналітична доповідь; мультимедійна презентація.

Група 3. Ліцензійна експертиза освітньої діяльності

Результат: узагальнююча і порівняльна таблиці результатів експертизи; аналітична доповідь; алгоритм дій експертів щодо проведення ліцензійної експертизи; мультимедійна презентація.

 

6 грудня у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено: лекцію та семінарське заняття.

Зокрема, лекцію на тему: “Експертиза інновацій для забезпечення якості вищої освіти” прочитала док.пед.наук, доцент, завідувач НДЛ освітології Батечко Ніна Григорівна. Аспірантам було запропоновано у формі ділової гри провести експертизу інновацій у вищому навчальному закладі.

 

29 листопада у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено: лекцію та семінарське заняття. Викладачі: Сисоєва С. О., Батечко Н. Г.

Аспірантам було запропоновано у формі ділової гри провести внутрішній моніторинг якості підготовки студентів у розрізі організаційної структури ВНЗ. З метою оптимізації виконання  завдання  було представлено типові моніторингові функції кожного організаційного рівня ВНЗ.

Усі учасники проявили творчий підхід до розв’язання поставлених задач, а також розробили дієві рекомендації щодо створення і функціонування системи внутрішнього моніторингу якості освіти.

До обговорення проблеми внутрішнього моніторингу якості вищої освіти у країнах ЄС були залучені док.пед.наук, професор, завідувач  лабораторії порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України Локшина Олена Ігорівна та канд.пед.наук, доцент Мосьпан Наталія Вікторівна.

 

 

22 листопада у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено: лекцію та семінарське заняття з проблем нормативно-правового забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС та Україні.

Викладачі: Сисоєва С. О., Батечко Н. Г.

До обговорення питань теми було залучено канд.пед.наук, доцент Мосьпан Наталія Вікторівна.

8 листопада у  рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено: лекцію «Експертна діяльність в освіті у країнах ЄС: цілі, завдання, зміст, об’єкти і суб’єкти»та семінарське заняття «Організаційні форми і методи експертної діяльності у вищій освіті».

Аспірантам було запропоновано розробити міні-проект стосовно технології реалізації циклу Демінга в освітній діяльності, а також підготувати експертний висновок на навчальний посібник. Усі учасники проявили неординарність мислення, творчий підхід до розв’язання поставлених задач, а також неймовірну кмітливість та винахідливість у дискусії та відповідях на запитання.

 

1 листопада у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено лекцію та семінарське заняття.
Тема лекції: “Методологія забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС”.

Тема семінарського заняття: “Методи і технології експертного супроводу забезпечення якості вищої освіти”.

Аспірантам було запропоновано провести експертизу освітніх та соціальних проектів, надати експертні висновки та пропозиції.

Викладачі: Сисоєва Світлана Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України; Батечко Ніна Григорівна, доктор педагогічних наук, доцент.

25 жовтня у рамках Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (за напрямом Жан Моне Програми ЕРАЗМУС+) було проведено лекцію та семінарське заняття.
Тема лекції: “Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС”.

Тема семінарського заняття: “Реалізація стандартів щодо забезпечення якості вищої освіти: український і європейський досвід”.

Викладачі: Сисоєва Світлана Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України; Батечко Ніна Григорівна, доктор педагогічних наук, доцент.

 

11 жовтня у рамках реалізації проекту «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до ЄС» (ЕРАЗМУС+: Жан Моне) було проведено перше лекційне та семінарське заняття для аспірантів Київського університету імені Бориса Грінченка та запрошених гостей.

Семінар на тему: “Система забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС” провела док.пед.наук, професор, академік НАПН України Сисоєва Світлана Олександрівна.

Лекцію з проблем реалізації загальних принципів забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС прочитала док.пед.наук, доцент, завідувач НДЛ освітології Батечко Ніна Григорівна.

З метою якісної та своєчасної корекції змісту освітнього модулю та врахування потреб аудиторії проведено анкетування по виявленню очікувань аспірантів від модулю.