Події
15 квітня 2020 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Міжнародна науково-практична онлайн-конференція «Забезпечення якості вищої освіти у країнах Європейського Союзу» за підсумками реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення:рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне» (координатор проєкту: Світлана Сисоєва, академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України).
Пленарне засідання конференції проводилося в системі онлайн-вебінарів і веб-конференцій Cisco Webex Meetings (https://youtu.be/araMzQ_las4), після якого відбулося обговорення доповідей спікерів і стендових доповідей в чаті конференції та у вебсервісі Blogger (https://zyavoes.blogspot.com/). На конференції були представлені доповіді членів проєктної команди (С.Сисоєвої, Н.Батечко, О.Локшиної, І. Соколової, Н.Мосьпан та інших) щодо результатів реалізації Модулю. Зокрема, обговорювалися проблеми розвитку вищої освіти в Україні в контексті євроінтеграційних тенденцій; зовнішня та внутрішня системи забезпечення якості вищої освіти та експертний супровід забезпечення якості освіти у країнах ЄС.
До конференції долучилися науковці не тільки з різних міст України (Кам᾿янець-Подільський, Київ, Маріуполь, Переяслав-Хмельницький, Рівне, Черкаси тощо), але й з інших країн. Так, з доповідями виступили С.Пападопулу (Яннінський університет, Республіка Греція), І,Пападопулос (Європейський університет Кіпру), Г. Паппас (Відкритий університет Греції), М.Урлінська-Беренс (Єзуїтський університет Ігнатіанум у Кракові).
Традиційною окрасою конференції стали стендові доповіді молодих учених, студентів, аспірантів, викладачів Київського університету імені Бориса Грінченка.
Дякуємо всім учасникам конференції за цікаві доповіді та конструктивні дискусії!
Програма онлайн конференції
04.03
У рамках модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне» був проведений інтенсив «Перспективні напрями використання досвіду країн Східної Європи із забезпечення якості вищої освіти в Україні: Республіки Болгарія, Республіки Угорщина, Республіки Польща, Румунії». На занятті аспіранти різних років повторювали і узагальнювали основні положення «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти» (ESG). Опрацювання досвіду країн Східної Європи відбувалось за допомогою інтерактивних методів: у рамках «Світового кафе» аспіранти узагальнювали організаційні форми і методи експертної діяльності польського, угорського, румунського, болгарського акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти, які видають сертифікати про акредитацію освітніх програм, що визнаються в Україні. Результати роботи були представлені всій навчальній групі. Під час обговорення були узагальнені перспективні напрями використання в Україні зарубіжного досвіду із експертного супроводу забезпечення якості вищої освіти. Аспіранти взяли участь в опитуванні щодо ефективності занять з Модуля: тематичних аспектів прочитаного курсу, викладацьких методик, рівня завдань тощо. За результатами навчання аспіранти отримали сертифікати.
26.02
У рамках модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне» був проведений інтенсив «Перспективні напрями використання досвіду країн Західної Європи із забезпечення якості вищої освіти в Україні: Австрійської Республіки, Королівства Бельгія, Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина, Республіки Ірландія, Французької Республіки, Королівства Нідерланди». Заняття з аспірантами проводила доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, завідувач відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України Локшина О. І. На занятті аспіранти різних років повторювали основні поняття і терміни з теми, таким чином структуруючи попередньо набуті знання. Опрацювання досвіду країн Західної Європи відбувалось за допомогою інтерактивних методів: у рамках «Світового кафе» аспіранти узагальнювали перспективні напрями використання в Україні зарубіжного досвіду із забезпечення якості вищої освіти; за допомогою інтерактивної технології «візуалізація» створювали смислову карту моделі забезпечення якості вищої освіти на прикладі країн Західної Європи. Результати роботи були представлені всій навчальній групі і стали предметом обговорення і прийняття загальних рішень.
12.02
12 лютого 2020 р. в рамках модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне» був проведений інтенсив «Перспективні напрями використання досвіду країн Південної Європи із забезпечення якості вищої освіти в Україні (Грецької Республіки, Італійської Республіки, Португальської Республіки, Республіки Словенія, Королівства Іспанія, Республіки Хорватія)». Аспіранти обговорили внутрішні і зовнішні системи забезпечення якості вищої освіти, діяльність національних агентств з акредитації освітніх програм з метою виділити найбільш перспективні напрями впровадження досвіду країн Південної Європи в Україні.
05.02
У рамках модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне» був проведений інтенсив «Перспективні напрями використання досвіду країн Північної Європи із забезпечення якості вищої освіти в Україні (Королівства Данія, Литовської Республіки, Фінляндської Республіки, Республіки Естонія)». Заняття з аспірантами проводила доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, завідувач відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України Локшина О.І. Аспіранти різних років навчання долучились до інтерактивного опрацювання досвіду країн Північної Європи: у малих групах готували OnePager до системи забезпечення якості; методом Світового кафе узагальнювали перспективні напрями використання в Україні зарубіжного досвіду із забезпечення якості вищої освіти. Результати роботи були представлені всій навчальній групі і стали предметом обговорення і прийняття загальних рішень.
04.12
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС+: Жан Моне) 4 грудня 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти: досвід Королівства Іспанії, Португальської Республіки. У ході занять слухачі ознайомилися з нормативно-правовими засадами забезпечення якості вищої освіти у Королівстві Іспанії та Португальській Республіці, процедурами внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та обговорили управління якістю вищої освіти у Королівстві Іспанії та Португальській Республіці.
27.11
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС+: Жан Моне) 27 листопада 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти: досвід Великої Британії. У ході занять слухачі ознайомились з нормативно-правовими засадами забезпечення якості вищої освіти у Великій Британії, процедурами внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та обговорили управління якістю вищої освіти у Великій Британії.
20.11
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС +: Жан Моне) 20 листопада 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти у Республіці Ірландія. У ході занять слухачі ознайомились з нормативно-правовими засадами забезпечення якості вищої освіти в Ірландії, процедурами внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та обговорили управління якістю вищої освіти в Ірландії.
13.11
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС+: Жан Моне) 13 листопада 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти: досвід країн Східної Європи. У ході занять слухачі ознайомились з нормативно-правовими засадами забезпечення якості вищої освіти у країнах Східної Європи, процедурами внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та обговорили управління якістю вищої освіти у країнах Східної Європи.
06.11
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС +: Жан Моне) 6 листопада 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти: досвід Республіки Польща. У ході занять слухачі ознайомились з нормативно-правовими засадами забезпечення якості вищої освіти у Польщі, процедурами внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та обговорили управління якістю вищої освіти у Польщі.
30.10
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС+: Жан Моне) 30 жовтня 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти в країнах Східної Європи. У ході занять слухачі ознайомились із формуванням культури якості в університетах Східної Європи та обговорили взаємний вплив управлінської системи забезпечення якості освіти і ціннісних орієнтацій учасників освітнього процесу на підготовку фахівців з вищою освітою.
23.10
У рамках реалізації Модулю «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» (Програма ЕРАЗМУС+: Жан Моне) 16 та 23 жовтня 2019 року проведено заняття щодо забезпечення якості вищої освіти в країнах Європейського Союзу. У ході занять слухачі ознайомились із тенденціями взаємодії вищої освіти з ринком праці в Європейському Союзі, та обговорили їхній вплив на забезпечення якості освітніх послуг та на підготовку фахівців з вищою освітою.
09.10
9 жовтня відбулися заняття з Модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне». Тематика зустрічей спрямована на забезпечення теоретичної та практичної підготовки майбутніх докторів філософії (PhD) щодо забезпечення якості вищої освіти та її експертного супроводу в Україні з урахуванням досвіду країн Європейського Союзу. Присутні на заняттях майбутні доктори філософії взяли активну участь в обговоренні нагальних проблем специфіки функціонування систем забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС.
02.10
2 жовтня проведено заняття в рамках Модуля «Якість вищої освіти та експертний супровід її забезпечення: рух України до Європейського Союзу» програми «Еразмус+: Жан Моне». На заняттях були розглянуті нормативні засади забезпечення якості вищої освіти у країнах ЄС, особливості реалізації процедур внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості вищої освіти та спеціалізації управління якістю вищою освітою відповідно до європейських вимог.